آغاز طرح پیشگیری از سرقت احشام در اصفهان

آغاز طرح پیشگیری از سرقت احشام در اصفهان

ساز ایرانی/اصفهان رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سرقت احشام در پنج‌ماهۀ نخست سال ۱۴۰۳در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. بنابراین، طرحی گسترده و ویژه به با هدف پیشگیری از سرقت احشام آغاز کرده‌ایم.

به گزارش ساز ایرانی، سرهنگ بهزاد ثابت راسخ ضمن اعلام این خبر در روز پنجشنبه (۱شهریورماه) توضیح داد: تاکنون، مأموران انتظامی، یگان امداد و کارآگاهان پلیس آگاهی استان چندین باند سرقت احشام را در عملیات‌های مختلف شناسایی و بازداشت کرده‌اند.

او با تأکید بر اینکه سرقت دام برای اقتصاد کشور و خصوصاً روستائیان یک تهدید است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش در طرح جدید و ویژۀ پیشگیری از سرقت چهارپایان، آموزش همگانی دامدارها و صاحبان احشام است. بدون تردید، افزایش مشارکت مردم، مخصوصاً دامداران، در کاهش سرقت احشام تأثیرگذاری چشم‌گیری دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: ایمن‌نبودن محل نگهداری دام ازجمله عللی است که سرقت این حیوانات را آسان می‌کند. بدون تردید، تحقق نگهداری مطمئن از احشام به همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها نیازمند است.

سرهنگ ثابت راسخ تأکید کرد: از دامداران می‌خواهیم که محل نگهداری احشام را به درهای آهنی و قفل‌های ضدسرقت مجهز کنند و در صورت امکان دوربین‌های مداربسته هم به کار بگیرند. همچنین تقاضا داریم که برای چرا و نگهبانی احشام چوپانان و افرادی را استخدام کنند که آمادگی جسمی فراوانی دارند.

این مقام انتظامی افزود: به دامداران توصیه می‌کنیم که با هماهنگی ادارات دامپزشکی و جهاد کشاورزی تمام احشام سبک و سنگین خود را پلاک‌گذاری کنند. همچنین به‌هیچ‌وجه اطلاعات مختلف ازجمله تعداد و محل نگهداری دام‌هایشان را به افراد غیر ندهند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان دربارۀ فرآیند این طرح توضیحات بیشتری ارائه و بیان کرد: به‌جز مشارکت مردمی و آگاه‌کردن دامداران و دامپروران اهداف دیگری نیز در این طرح ویژه مدنظر داریم. چنان‌که رصد سارقان احشام ازجمله سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای حائز اهمیت است.

سرهنگ ثابت راسخ گفت: به‌علاوه با راه‌اندازی یک گشت ویژه، خودروهای حامل احشام را در تمام محورهای مواصلاتی و در تمام ساعات شبانه‌روز کنترل خواهیم کرد. بدون تردید، بازداشت محکومان متواری احشام نیز بخشی از این طرح ویژه است.

او یادآور شد: مالکان احشام و افراد محلی اگر در ساعات پایانی شب در اطراف محل نگهداری دام و احشام با افراد ناشناسی روبه‌رو شدند یا خودروهای مشکوکی دیدند، باید به‌سرعت با شماره‌تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند و با کارشناس مرکز فوریت‌های پلیسی استان در میان بگذارند.

پایان خبر ساز ایرانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز طرح پیشگیری از سرقت احشام در اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز طرح پیشگیری از سرقت احشام در اصفهان"، کلیک کنید.