باد و گردوخاک اصفهان را درمی نوردد/ ثبت دمای 40 درجه در 7 شهر – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

باد و گردوخاک اصفهان را درمی نوردد/ ثبت دمای 40 درجه در 7 شهر - خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

لیلا امینی در گفت وگو با خبرنگار ساز ایرانی اظهار داشت: وزش باد شدید و گاهی توفان لحظه ای توام با گردوخاک از فردا یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه (13 تا 15 خرداد) مناطق شمال، شرق و مرکز استان را در می نوردد.

وی ادامه داد: شدت فعالیت این پدیده در شهرهای اصفهان، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نایین، ورزنه، مهاباد، خور و بیابانک، چوپانان، نجف آباد، مورچه خورت، لنجان، مبارکه، کوهپایه و کبوتر آباد خواهد بود که به سبب خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید جاده ای و افزایش آلودگی هوا در این مناطق پیش بینی می شود.

رییس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، سقوط از ارتفاع و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس طی سه روز پیش رو وجود دارد، خاطرنشان کرد: توصیه می شود هموطنان در این مدت سفرهای غیرضرور خود به مناطق شمالی و شرقی کشور را به زمان دیگری موکول کنند.

امینی با بیان اینکه دمای هوای استان طی 24 ساعت پیش رو کماکان بین یک تا 2 درجه افزایش دارد، اضافه کرد: بیشینه دمای هفت شهر استان از جمله آران و بیدگل، اردستان، بادرود، چوپانان، خمینی شهر، خور و بیابانک و مهاباد در گرم ترین ساعات امروز به بالای 40 درجه سلسیوس می رسد و مهاباد با بیشینه دمای 43 درجه گرم ترین نقطه استان است.

به گفته وی، بیشینه دمای هوای کلان شهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به 39 درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به 21 درجه سلسیوس بالای صفر می رسد.

همچنین بویین میاندشت با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس بالای صفر خنک ترین نقطه استان طی 24 ساعت آینده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "باد و گردوخاک اصفهان را درمی نوردد/ ثبت دمای 40 درجه در 7 شهر – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "باد و گردوخاک اصفهان را درمی نوردد/ ثبت دمای 40 درجه در 7 شهر – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.