تصاویر نجومی بیستم شهریور (10 سپتامبر)

تصاویر نجومی بیستم شهریور (10 سپتامبر)

امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری ساز ایرانی،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

ایستگاه فضایی بین المللی در بیستم آگوست عکسی را از کوه براندبورگ در حالی که در ارتفاع 261 مایلی در حال گردش بود گرفته است. کوه براندبورگ گنبدی شکل است ودر نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس در مرکز نامیبیا واقع شده است. کوه برندبرگ بلندترین قله نامیبیا است. همچنین در اینجا نقاشی‌های صخره ای باستانی وجود دارد که بیش از 2000 سال قدمت دارند.

تصاویر نجومی بیستم شهریور (10 سپتامبر)

تصویر روز SkyandTelescope

این تصویر توسط مارک ژرمنی (Mark Germani) در ونکوور، کانادا  در تاریخ‌های 5 ژوئیه 2024، 7 تا 9 ژوئیه 2024 و 12 ژوئیه 2024 ثبت کرد. تجهیزات مورد استفاده عکاس شامل تلسکوپ Astro-Tech AT92، دوربین ZWO ASI533MC Pro، فیلتر Optolong L-Pro، پایه iOptron CEM26 بوده است.  

NGC 6946 که کهکشان آتش بازی نامیده می‌شود. ابرنواخترهای بسیاری دارد که در 100 سال گذشته 10 ابرنواختر دیده شده است. در مقایسه، کهکشان راه شیری ما به طور متوسط ​​1-2 ابر نواختر دارد. NGC 6946 حدود 25 میلیون سال نوری از ما فاصله دارد. NGC 6939 یک خوشه ستاره ای باز در کهکشان راه شیری است. خیلی به ما نزدیک تر است. این خوشه حدود 1.6 میلیارد سال قدمت دارد. چندین نام جالب از جمله خوشه بوته ارواح (Ghost Bush)، خوشه غازهای پرنده (Flying Geese Cluster) و خوشه وزشی ابریشم (Silk Fan Cluster) دارد.

تصاویر نجومی بیستم شهریور (10 سپتامبر)

تصویر روز astronomy

NGC 1360 که تخم رابین (Robin’s Egg) نیز نامیده می‌شود، در فورنکس واقع شده و حدود 1400 سال نوری از ما فاصله دارد. در سال 2017، مشخص شد که این سحابی سیاره ای دارای دو کوتوله سفید در مرکز خود است. لایه‌های بیرونی این ستاره‌ها پیش از این، با هم تلفیق می‌شد. این امر احتمالاً ظاهر کشیده و رگه‌رگه تخم آن را توضیح می‌دهد. این تصویر با تلسکوپ 24 اینچی f/4.5 با استفاده از فیلترهای Hα/OIII/RGB گرفته شده است. زمان نوردهی به ترتیب 15، 45، 5، 5 و 5 دقیقه بود.

تصاویر نجومی بیستم شهریور (10 سپتامبر)

تصویر روز Earthsky

در 8 سپتامبر 2024، ساعت 10:20 شب، چاک راینهارت (Chuck Reinhart) این عکس را در وینسنس، ایندیانا گرفت. او سه عکس را در فتوشاپ ترکیب کرد تا تصویری از کهکشان راه شیری به وجود آورد. دوربین مورد استفاده نیکون D850 با لنز 20 میلی متری بود. او تصاویر را در لایت روم و فتوشاپ پردازش کرد.

تصاویر نجومی بیستم شهریور (10 سپتامبر)

.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تصاویر نجومی بیستم شهریور (10 سپتامبر)" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تصاویر نجومی بیستم شهریور (10 سپتامبر)"، کلیک کنید.