تغییر رویکرد دانشگاه آزاد به سوی مهارت محوری دنبال می‌شود

تغییر رویکرد دانشگاه آزاد به سوی مهارت محوری دنبال می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: تحول در فضای آموزشی نخستین موضوع سند تعالی دانشگاه است که بر این اساس تغییر از رویکرد آموزش حافظه محور به مهارت محور دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ساز ایرانی، مجتبی ملکی‌چوبری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در بیست و ششمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتبرگزار شد با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه، اظهار کرد: تحول در فضای آموزشی نخستین موضوع سند تعالی دانشگاه است که بر این اساس تغییر از رویکرد آموزش حافظه محور به مهارت محور دنبال می‌شود.

وی افزود: سند تحول و تعالی دانشگاه مبتنی بر اسناد بالادستی بوده که در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و برنامه پنج ساله در دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۱۴۰۵ تعیین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در سند تحول و تعالی دانشگاه پنج جهش مبتنی بر برنامه و ماموریت تعیین شده که تحول در فضای آموزشی نخستین مورد سند تعالی دانشگاه بوده، ادامه داد: جهش در حوزه پژوهش با رویکرد حل مساله، حرکت از سمت درآمد‌های شهریه به سمت درآمد‌های غیر شهریه، حرکت از ناکارآمدی فرهنگی به سمت کارآمدی فرهنگی و جهش در توسعه کیفی دانشگاه از دیگر بخش‌های جهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

ملکی‌چوبری با قدردانی از اهتمام استاندار گیلان در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه با رویکرد تعالی بیشتر و با اشاره به تحصیل حدود ۴۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: ۴۰ درصد بار آموزش عالی استان بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بیان کرد: واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از کیفیت نسبی مناسبی برخوردارند از این رو ادغام و تجمیع واحد‌های دانشگاهی مطرح نیست و به دنبال توسعه کیفی آنها هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تشریح ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف، مطرح کرد: این دانشگاه آزاد ۷۰۰ عضو هیئت علمی و نخبگانی دارد که ۳۰ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه جزء یک و ۲ درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تغییر رویکرد دانشگاه آزاد به سوی مهارت محوری دنبال می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تغییر رویکرد دانشگاه آزاد به سوی مهارت محوری دنبال می‌شود"، کلیک کنید.