توضیحات معاون اداره ورزش و جوانان اصفهان از طرح های ملی بانو توانا و پایش و ارتقا تندرستی

توضیحات معاون اداره ورزش و جوانان اصفهان از طرح های ملی بانو توانا و پایش و ارتقا تندرستی

معاون بانوان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: فاز یک پایش و ارتقا تندرستی که برای کارکنان ستادی بود، فراتر از آن انجام شد.

زهره مردانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری ساز ایرانی، در خصوص اجرای طرح های ملی بانو توانا و پایش و ارتقا تندرستی در استان اصفهان گفت: فاز یک پایش و ارتقا تندرستی برای کارکنان انجام شد. فاز نخست برای کارکان ستادی بود که ما فراتر از آن انجام دادیم و برای کل کارکنان اداره کل کارکنان ورزش و جوانان استان اصفهان برنامه ریزی کردیم. این کار در قالب غربالگری و آزمایش های خون برای کارکنان صورت گرفت. بخش دیگر بحث آنتروپومتریک است که از نظر ساختار اسکلتی افراد را بررسی کردند و در نهایت به سوی آب درمانی و ورزش در آب برای کارکنان جهت دادیم. این طرح بسیار مورد استقبال قرار گرفت و نتایج خوبی کسب شد.

وی افزود: طرح بانو توانا و اب درمانی آن را نیز در هیئت نجات غریق و هیئت شنا برگزار کردیم. سالمندان از این طرح استقبال بسیار خوبی کردند. قرار شده است برای افراد دیگر نیز این طرح را اجرا کنیم و آنها را پوشش دهیم.

معاون بانوان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در پاسخ به این سوال که فاز 2 طرح ملی پایش و ارتقا تندرستی چه زمانی آغاز می شود گفت:  برنامه ریزی اولیه صورت گرفته است و شروع آن از هفته تربیت بدنی خواهد بود و از ساز ایرانی ماه این طرح را در فاز دو شروع می کنیم. در فاز 2 تقریبا 2500 نفر را باید پوشش دهیم که آنها از عموم مردم هستند.

مردانی در خصوص طرح های ورزش همگانی دیگر اظهار کرد: طرح دختران آفتاب ایران را نیز در دست داریم و برای آن برنامه ریزی کردیم و امیدواریم بتوانیم اجرایی کنیم. امیدوار هستیم بتوانیم از 26 ساز ایرانی ماه در سه شهرستان خورو بیابانک، فریدون شهر و بوئین میان طرح را شروع کنیم. برای هر شهرستان مبلغ 100 میلیون تومان تجهیزات درنظر گرفته ایم برای مدارس شبانه روزی و با همکاری آموزش و پرورش این کار را انجام می دهیم. در تلاش هستیم تا سواد حرکت را در بین زنان و دخترانمان ترویج کنیم.

او در پاسخ به این سوال که مدرسان این طرح  چه کسانی هستند،گفت: در طرح بانو توانا در مرحله نخست شاخص هایی را مبنا قرار دادیم و تست هایی را از آنها گرفتیم تا متوجه شویم توانایی انجام ورزش در آب را داشته باشند. یک گروه به سمت ورزش در آب رفتند و گروه دیگر که آسیب بیشتری را داشتند و سمت آب درمانی فرستادیم. افرادی که آب درمانی می کنند و ورزش های در آب را آموزش می دهند همگی زیر مجموعه سازمان ما هستند و دوره های خاصی را زیر نظر فدراسیون های مربوطه گذرانده‌اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توضیحات معاون اداره ورزش و جوانان اصفهان از طرح های ملی بانو توانا و پایش و ارتقا تندرستی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توضیحات معاون اداره ورزش و جوانان اصفهان از طرح های ملی بانو توانا و پایش و ارتقا تندرستی"، کلیک کنید.