رایزنی وزرای خارجه مصر و روسیه درباره تحولات غزه

رایزنی وزرای خارجه مصر و روسیه درباره تحولات غزه

وزیران خارجه مصر و روسیه درجریان دیدار با یکدیگر درحاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس به بررسی شماری از پرونده ها ازجمله تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه غزه و راه های حل و فصل آن پرداختند.

به گزارش ساز ایرانی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر با سرگیی لاوروف، همتای روسی خود درحاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس دیدار کرد و 2 طرف درجریان این دیدار درخصوص شماری از پرونده ها ازجمله تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه غزه و راه های حل و فصل آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

براساس گزارش المیادین، سامح شکری در جریان این دیدار به بررسی تلاش های صورت گرفته در راستای میانجیگری مصر و قطر برای دستیابی به توافقی پرداخت که منجر به آتش بسی شود که امکان تبادل اسرا و ورود کمک ها به فلسطینیان در غزه را فراهم کند.

وزیر خارجه مصر طی این دیدار از پیشنهاد روسیه درخصوص برگزاری نشست وزرای خارجه روسیه و کشورهای عربی برای رایزنی درخصوص راه های حل و فصل درگیری و برطرف کردن درد و رنج ملت فلسطین و نیز حمایت از روند سیاسی و بازگرداندن روند صلح براساس اصول بین المللی مربوطه استقبال کرد.

وی همچنین فعالیت ریاست جمهوری مصر برای برگزاری نشست بریکس را ارج نهاد و بر اهتمام مصر به مشارکت فعال در این نشست ها تاکید کرد.

وزرای خارجه مصر و روسیه همچنین شماری از پرونده های منطقه ای و در راس آن تحولات مربوط به جنگ اوکراین و ایده ها و پیشنهادهای مختلف در ارتباط با پایان دادن به این درگیری و نیز تحولات مربوط به بحران سودان را مورد بررسی قرار دادند.

2 طرف همچنین بر اهمیت و لزوم همکاری برای خاتمه بخشیدن به درگیری سودان و حفاظت از موسسات بین المللی این کشور تاکید کردند.

نشست وزرای خارجه بریکس امروز دوشنبه در نیژنی نووگورود روسیه آغاز شد.

فعالیت بریکس در سال 2009 به صورت غیررسمی و با هدایت روسیه آغاز شد و هدف آن فراهم کردن بستری بود تا اعضای آن نظم جهانی تحت سلطه آمریکا و دولت های غربی را به چالش بکشند.

اجلاس سران این کشورها به صورت سالیانه برگزار می شود و مسوولیت ریاست گروه نیز یک سال یک بار به صورت چرخشی به اعضا واگذار می شود.

برزیل، روسیه، هند و چین اعضای موسس این گروه هستند. این کشورها روی هم 40 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و کنترل یک چهارم اقتصاد بین المللی را بر عهده دارند.

از اول ژانویه 2024 کشورهای ایران، امارات، آرژانتین، اتیوپی، عربستان سعودی و مصر به این گروه اضافه شدند.

تصمیمات بریکس با اجماع آرا اتخاذ می شود و تمام کشورهای عضو آن در گروه 20 متشکل از اقتصادهای بزرگ جهان عضویت دارند.

پایان خبر ساز ایرانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رایزنی وزرای خارجه مصر و روسیه درباره تحولات غزه" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رایزنی وزرای خارجه مصر و روسیه درباره تحولات غزه"، کلیک کنید.