سنددار کردن اراضی کشاورزی زمین خواری را کاهش می‌دهد – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

سنددار کردن اراضی کشاورزی زمین خواری را کاهش می‌دهد - خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ساز ایرانی، عیدمحمد قلندرزهی صبح امروز دوشنبه، در دیدار با مدیر اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان خاش، افزود: در مقوله سنددار کردن اراضی کشاورزی، علاوه بر کمک به هوشمند سازی و مدیریت منابع آب، روند اعطای تسهیلات به کشاورزان را آسان می‌کند.

وی ادامه داد: در قانون جدید سند اراضی کشاورزی، تمامی مالکان زمین‌های کشاورزی می‌توانند سند تک برگ اخذ کنند.

وی اظهار کرد: با سنددار کردن اراضی کشاورزی، علاوه بر کاهش مباحث کلاهبرداری و زمین خواری، خیال مالکان از بابت اراضی شأن راحت می‌شود.

قلندرزهی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، از خرید و فروش قولنامه ای اراضی کشاورزی جلوگیری و خرید و فروش زمین‌های کشاورزی به صورت کاملاً رسمی در دفتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی خاش تصریح کرد: بر اساس قانون سند اراضی کشاورزی، اسناد قولنامه ای و غیررسمی باید با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد و سند رسمی برای زمین کشاورزی دریافت شود.

وی تاکید کرد: در معاملات عرفی و سندهای دست نویس و قولنامه ای، زمینه فساد، کلاهبرداری، زمین خواری، رشوه خواری و غیره فراهم است.

مجید جمشیدزاده مدیر ثبت اسناد و املاک خاش نیز در این دیدار، گفت: با همکاری یک شرکت فنی و مهندسی طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی در شهرستان‌های خاش و تفتان آغاز شده و با هماهنگی و همکاری بخشداران، شوراها و دهیاران و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم و امیدواریم با آگاهی مردم و کشاورزان بتوانیم روند ارائه خدمات به جامعه هدف را تسهیل کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سنددار کردن اراضی کشاورزی زمین خواری را کاهش می‌دهد – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سنددار کردن اراضی کشاورزی زمین خواری را کاهش می‌دهد – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.