قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن - خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری ساز ایرانی، تقی حسام گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی متخلف که ۳۳ هزار و ۷۰۰ لیتر نفتگاز یارانه‌ای بر مبنای فوب خلیج‌فارس به ارزش هشت میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال را به جای صادرات هیدروکربن قاچاق کرده بود در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی و همچنین نظر کارشناسی سازمان ملی استاندارد پیرامون مثبت بودن نتیجه نمونه برداری از سوخت مورد حمل، اتهام قاچاق سوخت را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت ۱۸ میلیارد ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

به گفته حسام، شعبه همچنین با توجه به اینکه ارزش خودروی مورد استفاده در حمل کالای قاچاق، بیشتر از ارزش کالای قاچاق بوده، هشت میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال معادل ارزش ریالی سوخت کشف شده به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: مأموران نیروی انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور قم به کاشان این سوخت به ظن قاچاق را از یک کامیون و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.