مخابرات استان سمنان در شاخص جهانی توسعه ارتباطات (IDI)، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد

مخابرات استان سمنان در شاخص جهانی توسعه ارتباطات (IDI)، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری ساز ایرانی استان سمنان، مهندس مجید داراییدر گفتگویی اظهار داشت: اتحادیه بین المللی مخابرات، شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت های ارتباطی را در سه حوزه ی دسترسی، مصرف و توانمندی مورد بررسی قرار می دهد که مخابرات استان حایز رتبه دوم کشوری شد.

مهندس دارایی اضافه کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 44 درصد بوده و واگذاری این سرویس به روز انجام می شود.

مدیر مخابرات استان سمنان تصریح کرد: ضریب نفوذ خانوار اینترنت پرسرعت ADSL مخابرات سمنان 47 درصد و در این حوزه استان سمنان در بین 3 استان برتر کشور قرار دارد.

مهندس دارایی با اشاره به تکنولوژی فیبرنوری، آن را زیرساخت ارتباطی روز دنیا عنوان و خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران با استفاده از تکنولوژی فیبرنوری، سرویس FTTH (فیبرنوری تا منزل) را با کیفیت و سرعت مطلوب به مردم عزیز ارایه می دهد.

وی افزود: مخابرات استان سمنان در این حوزه جزو استان های پیشرو بوده و با ظرفیت سازی 100 هزار پورت FTTH ، اقدام به تجهیز قریب به 7500 مشترک به این تکنولوژی نموده است.

مدیر مخابرات استان سمنان در مورد شاخص های همراه اول استان خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ همراه اول استان سمنان 150 درصد بوده و سه سیم کارت تلفن همراه به ازای هر 2 شهروند سمنانی فعال است.

مهندس دارایی درخصوص خدمات ارتباطی در روستاها گفت: ارایه سرویس ها و خدمات ارتباطی در استان بصورت متوازن بوده و بیش از 98 درصد روستاهای استان دارای ارتباط و تلفن در منزل و 77 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای خدمات اینترنت و باند پهن هستند.

وی اضافه کرد: تجهیز روستاهای استان به تکنولوژی باند پهن بسیار ضروری و با هدف ایجاد اشتغال و کسب و کار دیجیتال بوده و مخابرات منطقه سمنان در قالب پروژه های USO یا خدمات اجباری دولت، با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات گسترده ای جهت آماده سازی بستر مناسب مخابراتی و ارتباطی برای روستاها و نقاط محروم استان نموده است.

مجید دارایی خاطرنشان کرد: استان سمنان از لحاظ زیرساخت های ارتباطی دارای پتانسیل بالا و استان پدافند غیرعامل است و ظرفیت تبدیل به قطب فناوری کشور را دارد.

مدیر مخابرات سمنان یادآور شد: استان سمنان در برگزاری انتخابات الکترونیک، جزو استان های برتر شناخته شد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مخابرات استان سمنان در شاخص جهانی توسعه ارتباطات (IDI)، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مخابرات استان سمنان در شاخص جهانی توسعه ارتباطات (IDI)، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد"، کلیک کنید.