نکات مهم در نصب و راه‌اندازی چراغ‌های ال ای دی بلوکی

۰ تا ۱۰۰ آشنایی با ال ای دی بلوکی

مانند دیگر رشته ها نورپردازی هم همواره در حال پیشرفت روبه جلو است و با این پیشرفت کردن در صنعت الکترونیک لامپ ها و ال ای دی هایی اضافه شدند، که هرکدام کارایی و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، یکی از این ال ای دی هایی که با پیشرفت نورپردازی به وجود آمد؛ ال ای دی بلوکی است.

، ال ای دی های بلوکی همان طور که از اسمشان پیداست مانند بلوک های خشتی می باشند، درون هر کدام از این بلوک ها ۳ ال ۴ عدد ال ای دی اس ام دی بکار رفته است.

ال ای دی های بلوکی به صورت ۲۰ بلوک پشت سر هم وصل میشوند که با یک چسب دو طرفه معمولا به هم متصل میشوند و زمانی که هر بلوک را از یکدیگر باز کنیم طول آنها به یک متر هم میرسد.

در سال های اولیه تولید این ال ای دی ها تنها با چیپ اس ام دی ۵۰۵۰ تولید میشدند که نور فوق العاده ایی داشت و کیفیت عالی و اما بعد ها با چیپ های مختلفی به تولید رسیدند و در بازار عرضه شدند.

در حال حاظر ال ای دی های بلوکی بیشتر از هر صنعتی در ساخت تابلو چلنیوم به کار میروند که خود انواع مختلفی دارد 

برای آگاهی از قیمت و خرید انواع محصولات نورپردازی از وارد کننده معتبر، بدون واسطه میتوانید با شماره 09124791776 در ارتباط باشید.

ال ای دی های بلوکی در دو نوع معمولی و اینجکشن تولید و استفاده میشود. ال ای دی بلوکی اینجکشن نوعی از ال ای دی های بلوکی می باشند که دارای محافظ است و به گفته تولید کننده ها ip65 می باشند اما اینطور که معلوم است فقط ی لنزی روی ال ای دی ها قرار گرفته است.

نکات مهم در نصب و راه‌اندازی چراغ‌های ال ای دی بلوکی

یکی دیگر از انواع ال ای دی های بلوکی نوع حروفی است که بیشتر در تابلو های چلنیوم استفاده میشوند. علاوه براستفاده در تابلو های چلنیوم از ال ای دی های بلوکی میتوان در نورپردازی برای روشن کردن ویترین مغازه ها و در لامپ ها استفاده کرد.

ال ای دی های بلوکی که در ادامه آنها را برای شما بیان میکنیم:

  1. ولتاژ ال ای دی های بلوکی ۱۲ ولت است به همین دلیل نیازی به مقاومت محدود کننده جریان ندار، زیرا کارخانه سازنده این ال ای ها، این مقاومت را درون خود لامپ ها قرار داده است.
  2. جریان مناسب برای استفاده کردن از ال ای دی های بلوکی تک رنگ ۲۰ میلی آمپر است که اگر به جای آن از ال ای دی های بلوکی رنگی استفاده کنیم جریان مناسب برای  راه اندازی آن به ۶۰ میلی آمپر میرسد.
  3. ال ای دی های بلوکی خاصیت ضد آب دارند و به همین دلیل میتوان آنها را با خیال راحت در مناطقی با آب و هوای مرطوب و همراه با بارش زیاد نگداری کرد؛ بدون اینکه نگران سوختن و یا ایجاد جرقه باشید.
  4. در قسمت پشتی ال ای دی های بلوکی چسبی وجود دارد که به راحتی میتوانید آن را جدا کرده و ال ای دی بلوکی خود را در محل مورد نظر بچسبانید.
  5. یکی از ویژگی ها و کاربرد های ال ای دی های بلوکی استفاده از آنها به عنوان نور مخفی در اتاق، تزیین گنجه، کمد و ساخت تابلو چنلیوم در انواع مدل های ساده و پانچی است.

قبل خرید ال ای دی ها حتما این ویدیو را از youtube تماشا کنید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نکات مهم در نصب و راه‌اندازی چراغ‌های ال ای دی بلوکی" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نکات مهم در نصب و راه‌اندازی چراغ‌های ال ای دی بلوکی"، کلیک کنید.