هلوی انجیری با طعم زعفران/ میوه تابستانی که پاییز می‌رسد! – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

هلوی انجیری با طعم زعفران/ میوه تابستانی که پاییز می‌رسد! - خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری ساز ایرانی – گروه استان‌ها: لرستان و شهرستان سلسله به رغم کوهستانی و سردسیر بودن شاهد تولید ارقام میوه‌های خاص و خوشمزه ای است که بخش عمده آن راهی بازارهای شهرهای مختلف کشور می‌شود.

هلو انجیری زعفرانی یکی از این نهال‌های میوه است که در لرستان پرورش پیدا می‌کند و نسبت به سرما مقاومت بسیار خوبی دارد و تا ۳۵ منفی صفر را تحمل می‌کند. ازهمین‌رو هلو انجیری زعفرانی در مناطق سردسیر کوهستانی بهترین رشد را خواهد داشت. این هلو رنگ زرد مایل به قرمز دارد و گوشت میوه بسیار لذیذ و آبدار است. هلو زعفرانی ۲۰ سال عمر می‌کند و پایه آن شفتالو است.

هلو را به عنوان میوه‌ای تابستانی می‌شناسند اما یک نوع آن در لرستان پاییز می‌رسد و آماده برداشت می‌شود. نهال هلو پاییزه جزو بهترین نژادهای هلو است که گوشت میوه به هسته چسبیده و بسیار آبدار و شیرین است. این میوه مناسب کمپوت، آبمیوه و تازه خوری است.

علاوه بر این، پوست آن نیز به گوشت چسبیده و طعمی بسیار عالی دارد. بسیاری از باغداران به دلیل ماندگاری بالای میوه‌ها بر روی درخت و محصول دهی دو برابر این رقم را برای کاشت در باغ انتخاب می‌کنند.

محمد حسن کیانی فر مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان می‌گوید: مجموع محصولات باغی لرستان اعم از تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و میوه‌ها بیش از ۳۷۰ هزار تن است.

وی تاکید می‌کند که تنها ۱۰ درصد این میزان محصولات باغی در لرستان مصرف می‌شود و مابقی تولیدات باغات استان راهی سایر شهرها و استان‌ها و در برخی محصولات راهی دیگر کشورها می‌شود.

در این ویدئو تصاویری از باغات هلو انجیری زعفرانی و هلوی پاییزه در شهرستان سلسله از توابع استان لرستان را می‌بینید.

گزارش و فیلم: فاطمه حسینی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هلوی انجیری با طعم زعفران/ میوه تابستانی که پاییز می‌رسد! – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هلوی انجیری با طعم زعفران/ میوه تابستانی که پاییز می‌رسد! – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.