پویش “مشهد مهربان” مصداقی از مشارکت مردمی در امور اجتماعی و الگویی برای سایر شهرهاست

پویش "مشهد مهربان" مصداقی از مشارکت مردمی در امور اجتماعی و الگویی برای سایر شهرهاست

به گزارش ساز ایرانی از خراسان، آیت الله سیدمجتبی حسینی در گفتگویی ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهارکرد: دهه پربرکت کرامت فرصتی است تا سیره این امام ریوف که در اهتمام به فقرا و دلسوزی برای مردم پیشگام بودند بیش از پیش ترویج داده شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب مدیریت شهری مشهد برای مسجدمحور شدن برنامه ها افزود: تمام امور مسجد باید در دست مردم باشد و تنها در برخی حوزه های نظارتی و حمایتی باید نهادها و دولت ورود کنند؛ این باعث می شود مردم مسجد را از خود بدانند و مشارکت بیشتری در اداره و رونق بخشی به مسجد داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اگر مسجد محور و مرجع همه اقدامات محله باشد و خود جوانان و مردم مجری همه برنامه های مسجد باشند خود به خود آن جاذبه لازم برای حضور و مشارکت بیشتر مردم فراهم می شود؛ البته این برنامه ها صرفا جلسات روضه نباشد و مثلا برنامه های دورهمی و جمعی اجتماعی و فرهنگی برای مردم محله تدارک دیده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسجد می تواند مرکز خیلی از برنامه ها باشد، به عنوان مسجد عقد برای ازدواج جوانان، یا دورهی های دوستانه و شوراهای حل اختلاف و مصالحه و برنامه هایی همچون مشهد مهربان که برخی مساجد در حال حاضر اجرا می کنند.

آیت الله حسینی افزود: فعالیت های اجتماعی در مساجد مانند همین پویش مشهد مهربان که برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد راه اندازی شده می تواند الگویی برای افزایش مشارکت مردم و ایجاد همدلی در جامعه و الگویی برای شهرهای دیگر باشد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پویش “مشهد مهربان” مصداقی از مشارکت مردمی در امور اجتماعی و الگویی برای سایر شهرهاست" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پویش “مشهد مهربان” مصداقی از مشارکت مردمی در امور اجتماعی و الگویی برای سایر شهرهاست"، کلیک کنید.