تاثیر رفتار والدین بر آینده کودکان

 تاثیر رفتار والدین بر آینده کودکان

مشاور و پژوهشگر حوزه آموزش و پیشگیری مسایل کودک و نوجوان با بیان اینکه فرزندپروری مقطعی نیست، گفت: والدین باید آگاه باشند که هر رفتار در هر لحظه می تواند پیامدی برای آینده فرزند آنها به همراه داشته باشد.

به گزارش ساز ایرانی، مشاور و پژوهشگر حوزه آموزش و پیشگیری مسایل کودک و نوجوان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مزایای فرزندآوری برای زوجین اظهار کرد: زوجین با فرزندآوری احساس قدرتمندی، مفید بودن و ارزشمندی بیشتری را تجربه خواهند کرد و رشد شخصیت زوجین نیز از دیگر مزایای فرزندآوری به شمار می رود.

وی افزود: به طور کلی، وجود فرزندان و تربیت آنها، بر شخصیت والدین به ویژه والدینی که با مطالعه و آموزش به دنبال انتخاب روش های بهتر فرزندپروری باشند، تاثیرگذار است، در واقع والدین با درک بهتر موقعیت ها و کسب اطلاعات بیشتر، علاوه بر تربیت صحیح فرزند خود، شخصیت و افکار خود را نیز بهبود می بخشند.

مشاور و پژوهشگر حوزه آموزش و پیشگیری مسایل کودک و نوجوان با اشاره به اینکه فرزندپروری از مواردی است که باید به طور حتم مد نظر والدین قرار داشته باشد، تصریح کرد: فرزندپروری، مهارتی اساسی است که والدین باید به آن به صورت کامل مسلط و آگاه باشند، عوامل متعددی از گذشته تا کنون دست خوش تغییرات شده است و فرزندپروری در زمان حاضر نسبت به سالیان گذشته بسیار متفاوت تر است.

این پژوهشگر ادامه داد: پدر و مادرهای نسل جدید باید مسیولیت پذیرتر، متعهدتر و به دنبال کسب دانش و مهارت بیشتری باشند و رشد همه جانبه فرزندان خود را مد نظر قرار دهند، والدین در گذشته از فرصت های آموزشی کنونی برخوردار نبودند و در واقع سبک زندگی آنها نیز بسیار متفاوت تر از سبک زندگی جدید بوده است.

وی اضافه کرد: فرزندپروری، فرایندی است که در طول آن والدین به صورت هماهنگ و باثبات در یک محیط و جوی امن، از تکنیک ها و مهارت هایی برای رشد همه جانبه کودک استفاده می کنند تا استعدادهای فرزند خود را پرورش دهند.

مشاور و پژوهشگر حوزه آموزش و پیشگیری مسایل کودک و نوجوان افزود: فرزندپروری مقطعی نیست، اما برخی از والدین به این فرایند به صورت مقطعی نگاه می کنند و این در صورتی است که روش های فرزندپروری باید بر اساس نگاهی بلندمدت مد نظر قرار گیرد و والدین باید آگاه باشند که هر رفتار در هر لحظه می تواند پیامدی برای آینده فرزند آنها به همراه داشته باشد.

پایان خبر ساز ایرانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد " تاثیر رفتار والدین بر آینده کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با " تاثیر رفتار والدین بر آینده کودکان"، کلیک کنید.