مسئولان نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

مسئولان نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند - خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ساز ایرانی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی عصر پنجشنبه همزمان با هفته قوه قضائیه در دیدار با مدیران دستگاه قضائی آذربایجان‌غربی گفت: هر سه قوه کشور دارای اهمیت خاصی هستند و لکن قوه قضائیه از نظر حساسیت و ظرافت موقعیت خطیر و خاصی دارد چراکه سرنوشت مردم در پرونده‌ها در این قوه رقم می‌خورد.

وی افزود: کار دستگاه قضائی شاق و مهم است و مسئولان قضائی هم کار بسیار سخت و دشواری دارند بنابراین باید با استعانت و توکل بر خدا کارها را پیش ببرند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: مسئولان نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند و شخصیت‌هایی که در نظام است در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد.

وی ادامه داد: شخصیتی مانند آیت الله رئیسی، شهیدان رجایی و بهشتی الگوی بی نظیر این اعتقادات راسخ هستند.

حجت‌الاسلام قریشی با تمجید از اقدامات ارزشمند دستگاه قضائی گفت: سه نکته است که دستگاه قضائی استان باید اهتمام بیشتری به آنها داشته باشند، یک مسئله مربوط به فرهنگ عمومی جامعه است که نیاز است بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دوم توجه به مقوله زندان و کاهش استفاده از مجازات حبس و اهتمام ویژه به اصلاح و بازپروری مجرمین است که به خوبی در این استان اتفاق می‌افتد و اگر تقویت شود بهتر است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم ائمه جمعه در تبیین و گسترش فرهنگ سازش در جامعه اظهار کرد: فرهنگی که در خصوص صلح و سازش در استان نهادینه شده است حاصل زحمات و روشنگری ائمه جمعه استان است که کمک شایانی به رفع خصومت بین مردم شده و در حل و فصل پرونده‌های دادگستری هم چشم گیر است.

ناصر عتباتی با بیان اینکه آمار سازش در این استان به ۴۲ درصد افزایش یافته است گفت: فرهنگ غنی دینی با کمک ائمه جمعه خصوصاً نماینده ولی فقیه در این استان نهادینه شده است و باید این مسیر ادامه پیدا کند.

وی به استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس هم در استان اشاره کرد و گفت: این امر به خوبی در دادگستری آذربایجان غربی جا افتاده است و در جهت امور عام المنفعه و خدمات عمومی آرای خوبی صادر شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مسئولان نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مسئولان نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.