ساخت تصویر کامل از طوفان‌ها ممکن شد

ساخت تصویر کامل از طوفان‌ها ممکن شد

وسیله نقلیه هوایی اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا با پرواز در ایستگاه‌های مرتفع تصویر کاملی از قدرت و شدت طوفان‌های مخرب ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری ساز ایرانی به نقل از اسپیس، محققان توضیح می‌دهند که طوفان‌های استوایی می‌توانند بسیار خطرناک باشند، بنابراین دریافت اطلاعات کامل و دقیق درباره آنها بسیار مهم است.

پیش‌بینی‌گران و محققان هواشناسی برای کمک به ارائه هشدار‌های اولیه برای نجات جان و محافظت از اموال و همچنین برای درک بهتر زمان و شدت طوفان‌ها، به تصاویر و داده‌های ماهواره‌های محیطی عملیاتی زمین‌ایستایی (GOES) -R اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده تکیه می‌کنند. سازه‌ای که در حال حاضر پیشرفته‌ترین ماهواره هواشناسی جهان محسوب می‌گردد. این سیستم می‌تواند طوفان‌های سهمگین، گردباد، آتش سوزی، آذرخش و فعالیت‌های خورشیدی را با قدرت و دقتی مثال زدنی مورد مطالعه و بررسی قرار دهد.

متخصصان ناسا تاکید می‌کنند، این طوفان‌های قدرتمند که در حین شکل‌گیری رشد می‌کنند، بسیار مخرب هستند و در صورت شکست در تشخیص زودهنگام آنها خسارات مالی و جانی سنگینی به بار می‌آید.

این سازمان همچنین دارای  وسیله نقلیه هوایی است که خلبانان آن را در “ایستگاه‌های هواشناسی مرتفع” در بالا، اطراف و حتی در میان طوفان‌ها حرکت می‌دهند و بواسطه آن داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که با اطلاعات ماهواره‌ای کار می‌کنند و به دانشمندان تصویر واضح‌تری می‌دهند و مدل‌های پیش‌بینی را با هر پرواز بهبود می‌بخشند.

سازمان ملی اقیانوس‌شناسی و جوی آمریکا  از هواپیما‌های گشت زن طوفان برای کمک به ماهواره‌ها در ساخت “تصویر کامل از طوفان” استفاده می‌کند. این هواپیما‌ها نقش مهمی در پایش و درک بهتر طوفان‌ها و سیستم‌های جوی ایفا می‌کنند.

هواپیما‌های گشت زن طوفان‌ها مجهز به تجهیزات پیچیده هستند که به آنها امکان اندازه‌گیری دقیق پارامتر‌های مختلف جوی نظیر سرعت باد، فشار هوا، رطوبت و دما در سطوح مختلف ارتفاع را می‌دهد. این داده‌ها به ماهواره‌های هواشناسی ارسال می‌شوند تا تصویر کاملی از ساختار و تحولات طوفان ایجاد کنند.

این اطلاعات به متخصصان هواشناسی کمک می‌کند تا پیش‌بینی‌های دقیق‌تری از مسیر و شدت طوفان‌ها ارائه دهند. همچنین، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط هواپیما‌ها به محققان برای درک بهتر فرایند‌های فیزیکی درون طوفان‌ها کمک می‌کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت تصویر کامل از طوفان‌ها ممکن شد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت تصویر کامل از طوفان‌ها ممکن شد"، کلیک کنید.