قانون الزام به ثبت رسمی با هدف ایجاد امنیت و آرامش مردم – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

قانون الزام به ثبت رسمی با هدف ایجاد امنیت و آرامش مردم - خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری ساز ایرانی، حسن بابایی، در دومین برنامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در دیدار با رؤسای کانون سردفتران واتحادیه مشاوران املاک با تشریح قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: به دنبال ایجاد امنیت و آرامش برای مردم هستیم.

وی افزود: به دنبال جمع‌آوری اسناد عادی هستیم، چون این اسناد به نوعی بسترساز فساد و جرم است و ما در این قانون به دنبال این هستیم که علاوه بر ثبت و ضبط قراردادهای عادی که تا به امروز صادر شده است، معاملات جدید را به سمت صدور اسناد رسمی ببریم.

بابایی اظهار کرد: باید به سمت شفافیت برویم و مشاوران املاک و دفاتر رسمی دو بال اجرای این قانون هستند.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و دسترسی‌های لازم در خصوص راستی آزمایی اصالت معاملات به مشاوران املاک بیان کرد: وقتی سند رسمی صادر و در سامانه‌ها ثبت شود امنیت معاملات حفظ و جلوی مفسده‌ها و سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در تمام سفرهای استانی با مدیران و رؤسای کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک نشست‌های مشترک برگزار می‌شود تا ضمن تشریح قانون، دغدغه‌ها و مشکلات آنان نیز احصا و رفع شود.

بابایی گفت: باید ثبت اسناد را به مفهومی مدرن و متناسب با الزامات دنیای امروز تبدیل کنیم و از آن جمله الکترونیکی سازی و هوشمندسازی فرآیندها و استفاده از تأسیسات جدید مانند بیمه معاملات و استفاده از نقشه‌برداری‌های پیشرفته علمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در قانون جدید نقش مشاوران املاک یک نقش تبیینی است و حلقه اول معاملات است که پیش‌نویس اسناد را جهت بررسی و تکمیل در دفاتر اسناد تنظیم می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر اینکه از تیرماه سال جاری قولنامه‌های عادی دیگر فاقد اعتبار و وجاهت در مراجع قضائی هستند خواستار توجه جدی مشاوران املاک و اتحادیه‌ها به اجرای قانون الزام به ثبت رسمی شد.

در ادامه این نشست مسئولین کانون سردفتران و دفتریاران و اتحادیه مشاوران املاک، ضمن اعلام آمادگی کامل برای اجرای این قانون نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قانون الزام به ثبت رسمی با هدف ایجاد امنیت و آرامش مردم – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قانون الزام به ثبت رسمی با هدف ایجاد امنیت و آرامش مردم – خبرگزاری ساز ایرانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.