مشکلات Drop Shipping دلاری در ایران

Drop Shipping یکی از مدل های کسب وکارهای آنلاین هست که این روزها خیلی محبوب شده مخصوصاً در سطح بین المللی. در این مدل شما محصولات رو بدون نیاز به نگهداری انبار به فروش می رسونید. به این صورت که مشتری از شما خرید می کنه اما محصول به طور مستقیم از تأمین کننده به دستش می رسه. توی این مدل نه نیازی به انبارداری دارید و نه دغدغه های ارسال. حالا اگه بتونید این کار رو به دلار انجام بدید درآمد خوبی هم کسب می کنید. اما خب در ایران مشکلاتی پیش پای این مسیر هست که در ادامه بهش می پردازیم.

چی هست Drop Shipping؟

بیایید از پایه شروع کنیم. Drop Shipping یه مدل تجارت الکترونیکه که شما به عنوان فروشنده نقش واسطه رو بازی می کنید. شما محصولات رو روی سایت یا پلتفرم هایی مثل Shopify یا Amazon می فروشید. وقتی مشتری از شما خرید می کنه شما هم از تأمین کننده محصول رو می خرید و تأمین کننده مستقیماً کالا رو به مشتری می فرسته.

مزایای Drop Shipping

  • عدم نیاز به انبار و هزینه های نگهداری
  • کم کردن ریسک مالی
  • دسترسی به محصولات متنوع جهانی
  • امکان کار کردن از هر نقطه دنیا

اما در کنار این مزایا مشکلات زیادی هم داره مخصوصاً برای ما که توی ایران زندگی می کنیم و می خوایم Drop Shipping دلاری انجام بدیم.

مشکلات Drop Shipping دلاری در ایران

مشکلات Drop Shipping در ایران

۱. مسائل ارزی و دریافت درآمد دلاری

یکی از اصلی ترین چالش هایی که باهاش روبرو هستید مسئله دریافت درآمد دلاریه. بانک ها و پی پال که معمولاً روش های اصلی دریافت پول از خارج هستند به خاطر تحریم ها به ایرانی ها خدمات نمی دن. به همین خاطر خیلی از ایرانی ها مجبورند از حساب های شخصی دوست و آشناهاشون تو خارج استفاده کنن یا از سرویس های پرداخت واسطه ای مثل Payoneer بهره ببرن که خودش دردسرهای زیادی داره.

۲. تحریم های بین المللی

مسئله دیگه تحریم هاییه که روی شرکت های ایرانی اعمال شده. نه تنها شما نمی تونید به راحتی به درگاه های پرداخت جهانی وصل بشید بلکه حتی بعضی از پلتفرم های تجارت الکترونیک مثل Shopify یا eBay هم حساب های ایرانی رو مسدود می کنن. این یعنی حتی اگه بتونید سایت خودتون رو راه بندازید ممکنه به خاطر آی پی یا حتی ملیتتون با محدودیت مواجه بشید.

۳. مشکلات ارسال و لجستیک

یه بخش مهم Drop Shipping ارسال کالا به مشتریانه. بیشتر تأمین کننده ها توی کشورهای خارجی مثل چین آمریکا یا اروپا هستند. برای ما توی ایران ارسال مستقیم کالا به دست مشتری ممکنه خیلی طولانی بشه. تازه اگر هم بخواید از طریق واسطه های حمل ونقل استفاده کنید هزینه ها سر به فلک می زنه و زمان تحویل هم بیشتر می شه.

۴. محدودیت های مالیاتی و حقوقی

اگه بخواید کسب وکار Drop Shipping راه بندازید ممکنه با مسائل حقوقی هم مواجه بشید. مثلا توی بعضی از کشورها شما نیاز دارید که شرکت ثبت کنید یا حداقل مالیات بدید. این مسئله باعث می شه کار برای ایرانی ها سخت تر بشه چون نه تنها باید از قوانین کشور مقصد اطلاع داشته باشید بلکه باید راهی برای مدیریت مالیات و بوروکراسی ها پیدا کنید.

۵. پشتیبانی مشتری و زبان

یکی دیگه از چالش ها مسئله زبان و پشتیبانی مشتریانه. بیشتر مشتری هایی که از فروشگاه های Drop Shipping خرید می کنن انتظار دارن که به زبان انگلیسی باهاشون ارتباط برقرار بشه. این یعنی شما یا باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشید یا از یه تیم پشتیبانی حرفه ای استفاده کنید که ممکنه هزینه بر باشه.

چطور می تونید این مشکلات رو حل کنید؟

حالا که با مشکلات آشنا شدید بیاید راه حل های ممکن رو بررسی کنیم.

۱. استفاده از خدمات واسطه های پرداخت

خدماتی مثل Payoneer یا وب سایت های فریلنسری ایرانی هستند که پرداخت های بین المللی شما رو مدیریت می کنن. با ثبت نام توی این پلتفرم ها می تونید حساب های ارزی بسازید و پولتون رو نقد کنید. البته باید حواستون به کارمزدها و قوانین هر پلتفرم هم باشه.

۲. کار با تأمین کننده های معتبر و سریع

برای مدیریت بهتر ارسال باید تأمین کننده هایی رو پیدا کنید که قابلیت ارسال سریع به کشورهای مختلف دارن. مثلاً تأمین کننده هایی تو چین یا حتی کشورهای همسایه که کالاهاشون رو با قیمت مناسب و زمان کوتاه ارسال می کنن.

۳. ثبت شرکت و دریافت مالیات

اگر قراره Drop Shipping رو به صورت حرفه ای دنبال کنید بهتره که توی یه کشور خارجی یه شرکت ثبت کنید. با این کار هم از نظر مالیاتی خیالتون راحت می شه و هم به راحتی می تونید از خدمات بانکی و درگاه های پرداخت استفاده کنید.

۴. استفاده از پنل های مدیریت مشتری

یکی از راه های مدیریت پشتیبانی استفاده از پنل های مدیریت مشتری و نرم افزارهای CRM هست. با این ابزارها می تونید ارتباط بهتری با مشتری هاتون برقرار کنید و مشکلاتشون رو حل کنید. اگه هم خودتون به زبان انگلیسی مسلط نیستید بهتره از یک مترجم کمک بگیرید یا پشتیبانی رو برون سپاری کنید.

جدول مقایسه مشکلات و راه حل ها

مشکل

راه حل

مشکلات پرداخت ارزی

استفاده از Payoneer و واسطه های پرداخت

تحریم های بین المللی

استفاده از آی پی های بین المللی و شرکت ثبت شده

ارسال کالا و لجستیک

همکاری با تأمین کننده های سریع و معتبر

پشتیبانی مشتری

استفاده از CRM و برون سپاری پشتیبانی

جمع بندی

در کل Drop Shipping دلاری در ایران با وجود مزایایی که داره پر از چالش های مختلفه. از مشکلات ارزی گرفته تا تحریم ها و محدودیت های ارسال همگی نیاز به برنامه ریزی دقیق و استفاده از راهکارهای هوشمندانه دارن. اما اگه بتونید از این مشکلات عبور کنید و راه حل های مناسبی پیدا کنید می تونید به کسب وکار بین المللی خودتون رونق بدید.

پرسش های متداول

۱. آیا Drop Shipping برای ایران قانونی هست؟
بله اما باید از قوانین صادرات و واردات و همچنین مسائل مالیاتی مطلع باشید.

۲. چطور می تونم از تحریم ها عبور کنم؟
با ثبت شرکت توی کشورهای همسایه یا استفاده از آی پی های خارجی می تونید تا حدی مشکلات تحریم رو مدیریت کنید.

۳. چه محصولاتی برای Drop Shipping مناسب تر هستند؟
محصولاتی که سبک کم حجم و با قیمت مناسب باشند. محصولاتی مثل لوازم جانبی موبایل یا محصولات فشن خیلی محبوب هستن.

 

برگرفته شده از:
myfxzone.com

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مشکلات Drop Shipping دلاری در ایران" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مشکلات Drop Shipping دلاری در ایران"، کلیک کنید.