غذا های مناسب برای پرکاری تیرویید

آفتاب نیوز :

غذا ها و خوراکی هایی که حاوی ید کمتری هستند. ید به عنوان ماده ای که در تولید هورمون های تیرویید نقش اساسی دارد، شناخته می شود.

کمبود ید می تواند تولید هورمون های تیرویید را کاهش دهد. نمک بدون ید، سفیده تخم مرغ، قهوه، چای، انواع میوه ها و سبزیجات تازه، آجیل شیرین یا کم نمک، نون هایی که با نمک بدون ید تهیه می شوند، جو دوسر، انواع ادویه ها، سیب زمینی و عسل از خوراکی هایی هستند که برای بیماران مبتلا به پرکاری تیرویید مفید خواهند بود.

همچنین مصرف مقادیر متوسط از پروتیین های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون و روغن های گیاهی مفید حاوی امگا 3 برای سلامتی بیماران تیروییدی بسیار مفید خواهد بود.

مصرف کدام مواد معدنی برای کنترل بیماری تیرویید پر کار مفید است؟

به طور کلی مصرف عناصر خوراکی سلنیوم، روی، آهن، کلسیم و ویتامین D و انواع آنتی اکسیدان ها برای این بیماری مفید هستند. برخی خوراکی های غنی شده از سلنیوم، روی، آهن و ویتامین D را می توانید در فروشگاه ها مشاهده نمایید. همچنین مصرف لبنیات نیز برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن مفید خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غذا های مناسب برای پرکاری تیرویید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غذا های مناسب برای پرکاری تیرویید"، کلیک کنید.