آشنایی با امکانات دهکده المپیک پاریس

همزمان با افتتاح دهکده بازی های المپیک پاریس از امکانات این مجموعه نیز رونمایی شد.

به گزارش ساز ایرانی، دهکده بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس با امکانات ویژه و منحصربه فردی افتتاح شد. قرار است ورزشکاران در طول بازی های المپیک در این دهکده اقامت داشته باشند.

روزنامه اکیپ فرانسه در گزارشی به بررسی امکانات این دهکده پرداخته و جزییات این امکانات را منتشر کرده است.

آشنایی با امکانات دهکده المپیک پاریس

امکانات دهکده

یک مرکز اطلاعات گردشگری کوچک و یک اداره پست در این دهکده واقع شده است. همچنین یک سوپرمارکت  بزرگ در دهکده افتتاح شده است که ورزشکاران میتوانند محصولات و سوغاتی خریداری کنند، پول برداشت کنند یا حتی از نمایشگاه سامسونگ بازدید کنند.  

اتاق ورزشکاران

آشنایی با امکانات دهکده المپیک پاریس

دیوارهای سفید، کف پارکت شده، قفسه لباس، پنکه، چراغ مطالعه و میز کنار تخت در هر اتاق ورزشکاران قرار داده شده است. تخت های خواب اتاق ورزشکاران از برند ژاپنی Airweave و از مواد بازیافتی ساخته شده است که قسمت های مختلف این تخت با فرم بدن ورزشکاران سازگار است. هر اتاق با حداقل مساحت 12 متر مربع می تواند دو ورزشکار را در خود جای دهد.

نکته مهم اینکه آپارتمان ها فاقد آشپزخانه اند و ورزشکاران در رستوران های دهکده باید غذا بخورند. همچنین خشک شویی نیز برای ورزشکاران فراهم شده است ولی اگر ورزشکاری بخواهد از این خدمات استفاده کند باید هزینه اش را بپردازد.

اتاق های ورزشکاران فاقد تهویه هوا است ولی گفته شده از فناوری خنک کننده طبیعی برای این اتاق ها استفاده شده است و ورزشکاران گرما را احساس نخواهند کرد.

بیش از 300 دستگاه تناسب اندام نیز برای ورزشکاران در دهکده نصب شده است. همچنین زمینی به طول 220 متر برای گرم کردن و تمرین در اختیار ورزشکاران قرار داده شده است و افراد می توانند در ساعات مختلف از آن استفاده کنند.

ورزشکاران همچنین می توانند یک آرایشگاه در نزدیکی این زمین تمرین پیدا کنند.

در مجموع 550 غذا مختلف در رستوران هایی که 24ساعته باز هستند ارایه می شود. غذاهایی از فرهنگ ها و کشورهای مختلف در این رستوران ها به صورت مختلف وجود دارد و ورزشکاران هیچ نگرانی بابت سازگاری با غذاها نخواهند داشت. صبحانه، ناهار، شام، میان وعده های شبانه، قبل از مسابقه، پیش تمرین، پس از مسابقه آماده خواهد شد و هزار نفر به صورت شبانه روزی در دهکده کار خواهند کرد. هم چنین متخصصان تغذیه نیز در دهکده حضور خواهند داشت و به ورزشکاران کمک و راهنمایی خواهند کرد.

در کنار رستوران، یک نانوایی نیز ایجاد شده است. رستوران ثابت دیگری با 600 صندلی در ایل سن دنی برای ورزشکاران ساکن در این بخش از دهکده در نظر گرفته شده است.

دهکده المپیک در یک نگاه

52 هکتار
82 ساختمان
3000 آپارتمان
7200 اتاق
40000 وعده غذایی در روز
2 میلیارد هزینه ساخت
200 دوچرخه برای استفاده ورزشکاران
5535 مبل
14250 تخت برای ورزشکاران المپیک و 9000 تخت برای ورزشکاران پارالمپیک
45000 کلید

به زودی قرار است حدود یازده هزار نفر از افراد مختلف مشعل المپیک پاریس را از شهر بندری مارسی تا پاریس حمل کنند.

طبق اعلام هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک، بازی های این دوره از 26 ژوییه تا یازده اوت (5 تا 21 مرداد 1403) و پارالمپیک 2024 پاریس هم 28 اوت تا هشتم سپتامبر (7 تا 18 شهریور 1403) برگزار خواهند شد.

پایان خبر ساز ایرانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آشنایی با امکانات دهکده المپیک پاریس" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آشنایی با امکانات دهکده المپیک پاریس"، کلیک کنید.