چند نوع قارچ گانودرما داریم

انواع قارچ گانودرما

بیش از 2000 گونه مختلف از قارچ ریشی وجود دارد، اما متون باستانی چینی در مورد شش رنگ آن بحث می کنند. رنگ های دیگر این قارچ زرد، سیاه، سفید و بنفش هستند.قارچ ریشی قرمز در میان انواع قارچ ریشی شناخته شده ترین رنگ است. در زبان چینی ریشی قرمز با نام Língzhī (灵芝) شناخته می شود.هر گونه ی ریشی در نزدیکی برخی از کوه های معروف چین رشد می کند. ریشی قرمز در اطراف کوه هویو، ریشی سیاه در اطراف کوه هنگ، ریشی آبی در اطراف کوه تای، ریشی سفید در اطراف کوه هوآ و ریشی زرد در اطراف کوه سونگ. بنابراین افزایش قیمت قارچ گانودرما برای دیابت دربازار ممکن است ناشی از واردات این محصول باشد .

ریشی قرمز (گانودرما لینگژی) : این گونه  شناخته شده ترین و محبوب ترین رنگ ریشی است. گانودرما لینگژی (یا ) گانودرما تسوگا و گانودرما اورگانس در این دسته قرار میگیرند.گانودرما قرمز برای حمایت از عملکرد سالم اندام های داخلی مانند کبد، ریه و قلب شناخته شده است. از بین تمام انواع، گانودرما قرمز به دلیل محتوای پلی ساکارید بالا، مانند بتا گلوکان، به طور سنتی برتر از رنگ های دیگر در نظر گرفته می شود . همچنین دارای محتوای آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است و بنابراین از سلامت سلولی و پاسخ های التهابی عملکردی پشتیبانی می کند.

ریشی بنفش (گانودرما سیننس) : گانودرما سیننس همان چیزی است که امروزه بسیاری از آن به عنوان ریشی بنفش (Zǐzhī 紫芝) یاد می کنند. این رقم در چین کشت می شود و در سراسر آسیا به صورت وحشی برداشت می شود. از نظر ترکیب ژنتیکی مشابه گانودرما قرمز است و به دلیل طعم لطیف تر و مزایای حمایت از سیستم ایمنی بدن مورد توجه قرار گرفته است.در سال 2010، قرص گانودرما سیننس توسط سازمان غذا و داروی چین به عنوان تسکین دهنده عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی تایید شد.

ریشی زرد : گانودرما کورتیسی یکی دیگر از انواع قارچ گانودرما است و به نام ریشی زرد شناخته می شود. گانودرما کورتیسی بومی آمریکای شمالی است و معمولاً در امتداد سواحل شرقی ایالات متحده یافت می شود. این گونه در آب و هوای معتدل به خوبی رشد می کند و تا جنوب مکزیک یافت شده است. با مشخصات بیوشیمیایی بسیار شبیه به ریشی قرمز، بسیاری از مزایای سلامتی مشابه با انواع رایج قرمز را دارد.همانطور که می بینیم، تنها 2 رنگ از 5 رنگی که در کتاب های تاریخی چینی درج شده ریشی واقعی هستند. با این حال، اکثر این گونه ها قارچ های چندپوره هستند و ظاهری کاملاً مشابه دارند، بنابراین جای تعجب نیست که هزاران سال پیش آنها با هم طبقه بندی شده اند.

گانودرما قرمز

برخلاف تصور عموم، این گونه گانودرما نیست. قارچ ریشی سیاه در مناطق گرمسیری رشد می کند و ویژگی های فیزیکی بسیار مشابهی با گانودرما دارد. استفاده های سنتی توسط جوامع بومی وجود دارد و در چین از آن به عنوان “جی زیزی” یاد می کنند.به عنوان مثال، قبایل بومی در مالزی برای نوزادان خود گردنبندهایی از قارچ ها می سازند. آنها بر این باوراند که قارچ به آرام کردن نوزادان کمک می کند مانند گردنبندهای کهربایی که در غرب رایج است.همچنین قیمت قهوه گانودرما برای پیسی ناشی از افزایش تقاضا که برای استفاده درمدیریت بیماری دیابت میباشد بسیار ارزان است .

اما تلفظ اصلی قهوه لاته چیست؟ درواقع اگر دنبال این هستید که این قهوه جذاب را درست صدا بزنید، باید به آن بگویید کافه لاته! برای مثال اگر به رسم کافه های ایران به کافه ایتالیایی بروید و بگویید لاته می خواهید، صرفا برایتان یک لیوان شیر می آورند! پس باید کلمه کامل کافه لاته را به زبان بیاورید؛ زیرا کافه لاته کلمه ای خاص در زبان ایتالیایی محسوب می شود.درواقع Caffe latte کلمه ای ایتالیایی است که از دو کلمه جدای caffe به معنای قهوه و latte به معنای شیر تشکیل شده است. پس درواقع کافه لاته در زبان ایتالیایی به معنای شیر قهوه است. نوشیدنی جذابی که بارها رسپی های متفاوتی از آن را برایتان آموزش داده ایم.

تاریخچه قهوه لاته

قهوه لاته یا همان کافه لاته خودمان با وجود اینکه اسمی ایتالیایی دارد و برچسب ایتالیایی را یدک می کشد، مانند بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها، منبع دقیقی در تاریخچه خود ندارد. نقل است که اکثر کشورها و تمدن های اروپایی در فرهنگ نوشیدنی خود، از قرن ها پیش قهوه و شیر را مخلوط کرده و شیر قهوه می نوشیدند. در تاریخ نوشیدنی کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا، اتریش، فرانسه، آلمان و… به این موضوع اشاره شده است. اما اینکه تاریخچه دقیق قهوه لاته چیست؟ هیچ گاه معلوم نشده است.با این حال، قهوه لاته مدرن که ترکیبی از فوم شیر و قهوه اسپرسو محسوب می شود، یک نوشیدنی آمریکایی به حساب می آید. این نوشیدنی گرم اولین بار در سال های میانی دهه 1980 میلادی در سیاتل عرضه شد. تنها چند سال نیاز بود تا در دهه 1990، تقریبا کل ایالات متحده آمریکا جذب کافه لاته شدند. داستان بعد از آن هم که دیگر برایتان قابل حدس است.

طریقه مصرف قهوه لاته برای چاقی باید طبق برنامه و در ساعت مشخص در اندازه روزانه یک قاشق مصرف شود . و مبارزه با کمبود وزن می تواند به شرط استفاده از مواد افزاینده و کالری دهی مناسب باشد. اینجا چند نکته برای تهیه و مصرف قهوه لاته برای افزایش وزن آورده شده است:استفاده از شیر با چربی بالا: برای افزایش کالری قهوه لاته، می توانید از شیر با چربی بالا یا حتی شیر خامه دار استفاده کنید به جای شیر ساده یا شیر نچسب.افزودن شکر یا شیرین کننده: اگر اهداف شما افزایش وزن است، اضافه کردن شکر یا شیرین کننده ها می تواند کمک کننده باشد. اما بهتر است از مقدار مناسب استفاده کنید تا از افزایش قند خون یا مشکلات سلامتی دیگر جلوگیری شود.

بسیاری از نظرسنجی ها به طور قاطع، قهوه لاته را محبوب ترین نوشیدنی با پایه قهوه در دنیا معرفی می کنند. بسیاری هم گرچه لاته را به عنوان محبوب ترین نوشیدنی قهوه دنیا نمی دانند، اما این نکته را رد نمی کنند که لاته بسیار محبوب است و جزو 5 نوشیدنی برتر قهوه! درواقع بعید است که این نوشیدنی قهوه را درست کنید و برای هرکسی که سرو کنید، به ذایقه اش نسازد یا از آن بدش بیاید. خصوصا اگر قهوه خور باشد! زیرا شما با نوشیدن کافه لاته نه تنها کافیین مورد نظر بدن و عطر قهوه را حس خواهید کرد، بلکه از طعم خامه ای شیر و فوم شیر که با قهوه ترکیب شده لذت فراوانی خواهید برد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چند نوع قارچ گانودرما داریم" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چند نوع قارچ گانودرما داریم"، کلیک کنید.